dijous, 7 de gener del 2010

2n Llibre
Madrás bajo la lluvia
Samina Alí
Col·lecció: Vivencias de Mujer
329 pàg.
Enmig de la calor i del soroll de Haiderabad, Laila, una jove que ha crescut en Estats Units, i la seua mare, s'apressen pels carrerons de la ciutat cobertes pels vels dels seus xadors. Tan sols falten dos dies per a les noces de la xica, però ella es nega a contraure matrimoni, pel que la seua mare creu que està posseïda pels dimonis i que necessita ajuda de l'alim, un remeier místic. Després de tot, cap dona en el seu sa judici rebutjaria a un espòs. Finalment, aclaparada per la pressió familiar, accedeix a conèixer al nuvi i als seus parents i se celebren les noces. Després de la cerimònia els jovençans emprenen viatge a Madrás, al mateix temps que el monzó, inclement, comença a assotar les cases i les vides dels seus habitants i els joves esposos, i Laila veurà com la incessant pluja destapa secrets fa temps oblidats.
Una novel·la delicada, màgica i evocadora, en la qual Samina Ali explora el camí cap al coneixement propi de Laila, una protagonista inoblidable.
Vaig llegint i m'imagine la pel·lícula a l'estil Bollywood. M'encanta.
Ja l'he acabat i no és més que altre llibre que ens conta una història sobre una de les moltes dones invisibles, dones que són menyspreades, abandonades, ignorades, i no solament pels homes sinó també per altres dones que, igual que ella són "invisibles". No està malament, però en el meu cas m'encenc cada vegada que llig un d'aquests testimoniatges i em seguisc preguntant com és possible que encara seguisca açò succeint i que la resta del món ho consentisca.