dimarts, 5 de gener del 2010

1r. Llibre
La Sociedad Literaria y el pastel de piel de patata de Guernsey.
Mary Ann Shaffer i Annie Barrows.
303 pàg.
Gener de 1946: Londres emergeix de les ombres de la segona guerra mundial. L'escriptora Juliet Ashton troba la carta d'un desconegut, un nadiu de l' illa de Guernsey, a les mans del qual ha arribat un llibre de Charles Lamb que va pertànyer a Juliet. A mesura que Juliet i el desconegut intercanvien cartes, ella es queda atrapada en el món d'aquest home i els seus amics, que resulta ser un món meravellosament excèntric.
Aquesta novel·la ostenta una galeria de personatges profundament peculiars, tots amants de la literatura, que intenten sobreviure a l'ocupació nazi organitzant reunions de lectura sobre novel·les clàssiques, al voltant d'un pastís de creïlla.
El vaig vore recomanat en un blog i em va cridar l'atenció l'estrany títol, a més molt llarg.
Em queden unes 40 pàgines i no vull que s'acabe! És una preciositat, ben escrit, intel·ligent, de riure, de plorar, de llegir i rellegir!
Encara que és una novel·la, no té capítols, està estructurada de forma epistolar, els personatges els coneixes per les cartes que li envien a la protagonista. Entre tots creen un víncul que els acompanyarà per sempre.
Al començar el llibre em passà una cosa molt estranya: creïa que estava violant la intimitat d'algú al llegir el seu correu, però poc a poc vas fent-te a l'estructura de carta i notes que et captiva i enganxa i eixa sensació , que tenia en un principi, desaparegué i comencí a disfrutar amb la lectura de cada una de les cartes i tinc la sensació que els conec, o que m'agradaria coneixer-los, anar al seu poble i passejar per on ells passegen, inclús tastar un tros del pastis de pela de creïlles que preparen per menjar-se'l en les reunions del club de lectura del qual formen part.