dilluns, 17 de maig del 2010

33é llibre
DG
Ramon Solsona
251 pàg.
El títol fa referència als càrrecs de Director/a General de totes les entitats polítiques que estan a qualsevol govern. Són càrrecs polítics, és a dir, que quan canvia el partit polític que està al capdavant del govern canvien tots aquests càrrecs.
El que ens conta la història, des del cel, és ni més ni menys que Ramon Muntaner, cronista català http://es.wikipedia.org/wiki/Ram%C3%B3n_Muntaner,
La protagonista Maruja Ruiz, mestressa obsessionada amb la neteja i els productes de neteja, aconsegueix el càrrec de Directora General de la Conselleria de Felicitats Diverses,  arran d’un accident laboral del marit Degollado Lopez  i de l'acomiadament d'aquest ,  i degut a la seua postura reivindicativa en reclamar per a ell una nova feina, passa a ser objecte de desig de tots els partits polítics.
He descobert Ramon Solsona de la mà de "la veïna del primer" retòfila com jo. Escodrinyant els llibres de 2 caracters que havien llegit els companys del " Reto 2010" vaig vore aquest llibre i al buscar per internet vaig trobar aquesta pàgina http://jmtibau.blogspot.com/2007/09/dg-de-ramon-solsona.html i em va convéncer.
Feia temps que no em reia tant llegint un llibre, quin destarifo, un cúmul de despropòsits que et fan gaudir d'ell, de la primera a l'última pàgina. Encara que ja té uns anyets, tot el que narra és intemporal i val per hui i per al futur.