dijous, 4 de març del 2010

17é llibre
El curioso incidente del perro a medianoche
Mark Haddon
268 pàg.
Christopher Boone és un adolescent de 15 anys que una nit descobrix a Wellington, el gos de la seua veïna, assassinat i decideix exercir de detectiu , imitant a Sherlock Holmes, el seu detectiu favorit, i donar amb el culpable, decisió que li durà a descobrir alguns secrets de la seua pròpia família que mai haguera sospitat.
Farà cosa de 4 anys, Marcos, el fill de la meua amiga Ami, duia aquest llibre i em digué que li agradava molt, el poc que havia llegit, a mi em va cridar l'atenció el títol.
Passà el temps i al "reto 2009" el vaig vore recomanat per un dels retòfils, però com que ja havia triat les recomanacions no vaig voler canviar-les, divendres aní a la biblioteca i el vaig vore, sense dubtar ni un segon l'agafí i ací estic llegint-lo com si m'anara la vida. En un panorama actual on la majoria de llibres són de misteris i assassinats, aquest és ben diferent. Preciós, diferent. fresc i  de fàcil lectura. El protagonista és qui està escrivint el llibre, un xaval "especial" amb "necessitats especials" com ell diu, amb un llenguatge senzill i directe, utilitza, sobre tot, oracions simples i això fa que el ritme de lectura siga ràpid, ahir vaig llegir 160 pàgines d'una tirada, i em dol llegir-lo tan de pressa perquè s'acabarà massa prompte i estic disfrutant moltíssim.
En ma vida havia llegit un llibre amb tantes i gregues.
Gràcies als reptes de la Meri he descobert llibres i autors que en la vida haguera llegit, uns m'han encantat i m'he fet adicta a ells, altres al contrari, no els tornaré a llegir en ma vida.