dijous, 1 d’abril del 2010

23é llibre
El octavo círculo
Stanley Ellin
143 pàg.
Edició que feu Ediciones Forum, allà pels anys huitanta i de la qual vaig comprar uns quants títols. Aquest és el número 32. Recorde que el vaig llegir només comprar-lo, la veritat és que n'eixia un per setmana i jo me'ls devorava. Ben bé no me'n recorde de tota la trama, encara que sí d'algunes cosetes.
Hui per hui crec que no els hauria comprat perquè estan editats com si foren tebeos, tenen la lletra molt menuda (la vista ja no és la mateixa, i, a la miopia de sempre li hem d'afegir la presbícia de l'edat), el paper és prou roí i a més estan escrits a doble columna, cosa que a mi em mareja, vaig llegir El senyor dels anells en aquest format i era un marejol, acabí fins el monyo. Però bé, en aquella época vaig gaudir molt amb la lectura d'aquestes novel·les i a més no em penedisc gens, em feren passar molt bons ratets.
Sinopsi: Murray Kirk, detectiu privat, va acceptar aquell cas de mala gana. No era més que altra història de policia corrupte acusat d'acceptar un suborn...
Va ser la bellesa de la jove que demanava la seua ajuda el que el va decidir: iniciaria la investigació. efectivament, però disposat a demostrar que el seu client era culpable..., no innocent.
El títol fa referència al huité cercle de l' Infern de Dante on es troben els mentiders, els aduladors i els simoníacs, els endevinadors, els hipòcrites i els lladres, els alcavots, els malversadors i altra escòria.
Autor: Stanley Ellin va nàixer a Nova York en 1916. La seua entrada en el terreny del relat policíac es va produir en 1948 amb la publicació de "The Speciality of the House" en el famós Ellery Queen's Mistery Magazine. Al llarg de la seua carrera va rebre també set premis Edgar Allan Poe.
Les seues obres, entre elles "Star Light Star Bright", "Dreadful Summit" i nombrosos relats curts, s'han traduït a més de vint idiomes. Diverses d'elles s'han dut al cinema per directors tan prestigiosos com Joseph Losey, Claude Chabrol i Alfred Hitchcock.